Min julafton

Nu tänkte jag berätta för er hur min julafton kommer se ut imon.
Jag vaknar och väcker Emma och Simon..
Det är alltid jag som vaknar först.
Vi går en julbana som leder oss fram till lite julklappar.
Sen äter familjen frukost.
Det är lussebulle, pepparkaka och varm oboy med grädde.
Sen fixar vi oss  och bara tar det lugnt.
Sen vid 12.00-13.00 så kommer Forsmans familjen, farmor, farfar och Lisa.
När dom kommer äter vi julbord.
Sen klockan 15.00 börjar KALLE ANKA.
Och till det äter vi ris ala malta.
Sen så kommer "tomten".
Då öppnar vi julklappar.
Sen så äter vi gröt och mackor och bara har det gött.
Efter vi har ätit så dansar vi runt granen.
Men jag vet inte riktigt om vi dansar efter maten..
Jaja vi får väl se imon.
Sen på kvällen spelar vi ett asa roligt julspel.
Så ser min julafton ut.

Hur ser eran ut ? :D








Kommentarer
Postat av: Lisa

Du glömde ju att vi ska dansa runt granen också!!!

2010-12-23 - 22:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0